Contribute to the Future of Geoscience and Engineering at the EAGE Annual 2020!

 

DELIVERING FOR THE ENERGY CHALLENGE: TODAY AND TOMORROW

The 82nd EAGE Annual Conference and Exhibition, taking place in Amsterdam, The Netherlands from 8-11 June 2020, is the world’s most significant multi-disciplinary geoscience and engineering event, gathering geoscientists and engineers from across the field for the most comprehensive technical programme of its kind.

Do you want to participate and present your research here? Now is your chance!
Submit your extended abstracts today!

 

 

 

BeGeoscientists – E’ nato il nuovo sito web

BeGEOscientists (BeGEO) è un’associazione creata da dottori di ricerca e dottorandi in Scienze della Terra con lo scopo di sostenere iniziative atte a favorire la promozione della cultura, della libertà di ricerca scientifica e della circolazione delle idee nell’ambito delle geoscienze.

GNGTS 2022 – 40° CONVEGNO NAZIONALE

Care colleghe, cari colleghi,

Da oggi è possibile iscriversi al GNGTS 2022. Quest’anno il convegno si terrà a Trieste a dal 27 al 29 giugno 2022. La scadenza per la sottomissione degli abstract è fissata per il 2 maggio.

GUSTAVO SCLOCCHI 29TH THESES AWARD 2021

To reward outstanding university graduates specializing in areas related to the Energy Industry, SPE Italian Section (Society of Petroleum Engineers), EAGE (European Association of Geoscientists & Engineers) and Assorisorse (Sustainable Natural Resources and Energy) announce the 29th “Gustavo Sclocchi” Theses Award.

ChattingWith “Dalle fonti fossili al ruolo presente e futuro dei metodi di potenziale nella Geotermia”

La Sezione Italiana EAGESEG intervista due esperti nel campo della geotermia per parlare delle potenzialità di questo tipo di risorsa rinnovabile.

SEG STUDENT CHAPTER OF PISA

Lo Student Chapter (SC) della Society of Exploration Geophysicists (SEG) presso l’Università di Pisa (UNIPI) è stato fondato nel 2009, con il supporto del Professore Emerito Alfredo Mazzotti, allora Presidente del Corso di Laurea Magistrale in Geofisica di Esplorazione e Applicata.